اشک دل

مرا می شناسی تو ای عشق؟ من از آشنایان احساس آبم و همسایه ام مهربانی است ...

اشک دل

مرا می شناسی تو ای عشق؟ من از آشنایان احساس آبم و همسایه ام مهربانی است ...

در آستانه یلدا

عشقبازی به همین آسانی است

که گلی با چشمی

بلبلی با گوشی

رنگ زیبای خزان با روحی

نیش زنبور عسل با نوشی

کارهموارۀ باران با دشت

برف با قلۀ کوه

رود با ریشۀ بید

باد با شاخه و برگ

ابر عابر با ماه

چشمه‌ای با آهو

برکه‌ای با مهتاب

و نسیمی با زلف

دو کبوتر با هم

و شب و روز و طبیعت با ما

عشقبازی به همین آسانی است 

شاعری با کلماتی شیرین

دستِ آرام و نوازش‌بخش بر روی سری

پرسشی از اشکی

و چراغ شب یلدای کسی با شمعی

و دل‌آرام و تسلا و مسیحای کسی یا جمعی

عشقبازی به همین آسانی است

که دلی را بخری

بفروشی مهری

شادمانی را حرّاج کنی

رنج‌ها را تخفیف دهی

مهربانی را ارزانی عالم بکنی

و بپیچی همه را لای حریر احساس

گره عشق به آن‌ها بزنی

مشتری‌هایت را با خود ببری تا لبخند

عشقبازی به همین آسانی است 

هر که با پیش سلامی در اول صبح

هرکه با پوزش و پیغامی با رهگذری

هرکه با خواندن شعری کوتاه با لحن خوشی

نمک خنده بر چهره در لحظۀ کار

عرضۀ سالم کالای ارزان به همه

لقمۀ نان گوارایی از راه حلال

و خداحافظی شادی در آخر روز

و نگهداری یک خاطر خوش تا فردا

و رکوعی و سجودی با نیت شکر

عشقبازی به همین آسانی است

آزاد مرد کربلا

می دونید چه خصوصیتی حر بن یزید ریاحی رو از آتش دوزخ نجات داد:

ادب حر

زمانی که امام علیه السلام به حر فرمود : مادر به عزایت بنشیند

حر کمی مکث کرد و گفت : مادر شما حضرت فاطمه سلام علیها بوده نمی توانم به ایشان بی احترامی کنم و این شد که به صف یاران امام پیوست و به حقانیت امام شهادت داد و لقب آزاده تا دنیا دنیاست به دوش کشید

ادب

ادب

ادب

انتقام خون حسین چیست؟

شاید زیاد در مورد ظهور حضرت حجت و انتقام خون امام حسین شنیده باشید. امام حسین را خون خدا نامیده اند چرا که خدا خون خواه حسین است. السلام علیک یا ثارالله و ابن ثاره! سلام بر تو ای خون خدا و ای پسر خون خدا!

اما آیا انتقام خون سرور شهیدان، کشتن دشمنان ایشان با ذلت و خواریست؟ آیا همین حد، انتقام آن جانفشانی ها و فداکاری هاست؟ آیا ارزش خون خدا این حد است؟ آیا کشتن دشمنان و قاتلان امام حسین هدف نهایی شیعه است؟ آیا این عقده ای برای شیعه است که با مقابله به مثل باز می شود؟ شیعه برای این منتظر است؟! این همه عزاداری و زنده نگه داشتن یاد امام و یارانش و واقعه کربلا برای چیست؟ آیا با زنده شدن دوباره دشمنان اسلام و کشته شدن آنها به دست قائم آل محمد صلی الله علیه انتقام خون حسین گرفته می شود؟ یا انتقام خون حسین حکایت دیگریست؟

چه انتقامی بالاتر از تحقق هدف حسین علیه السلام؟ چه انتقامی بالاتر از گسترش عدل و داد در سراسر دنیا؟ چه انتقامی بالاتر از نابودی ظلم و ستم؟ چه انتقامی بالاتر از تحقق جامعه آرمانی بشر؟

شیعه یعنی انتظار آنروز تاریخ... اللهم عجل لولیک الفرج...

همای

کودکی بودم و دنبال خدا

در بیابان، در دشت، در دل جنگل سبز، همه جا می‌گشتم.

کلبه‌ای در گذرم بود، پر از نور که خورشید دگرگونه بر آن می‌تابید.

پیرمردی دیدم که پس از خوردن یک جام شراب به خدا گفت: سپاس

آری احساس من این بود خدا آنجا بود، من خدا را دیدم، من شنیدم که خدا گفت: بنوش گوارای وجود 

http://www.4shared.com/get/eWCstwjF/Kudaki_Mastan_Homay.html

 

تولد تولد تولدم مبارک

 

 

تولد 31 سالگی خودم  

و 7 سالگی وبلاگم مبارک 

الهی نامه

الهی آنکه را عشق نیست ارزش چیست؟

الهی وای بر من اگر دلی از من برنجد

الهی چون در تو نگرم از آنچه کرده ام شرم دارم

الهی عاقبت چه خواهد شد و تا ابد چه باید کرد؟

الهی چون تو حاضری چه جویم وچون تو ناظری چه گویم؟

الهی راز نهفتن دشوار است وگفتنش دشوارتر؟

الهی هر چه بیشتر دانستم نادانتر شدم ... مرا از آنچه باید بدانم آگاه ساز

الهی از شیاطین بریدن دشوار نیست با شیاطین انس چه باید کرد؟

الهی شکرت که این تهی دست، پا بست تو شد

الهی خوشا آنان که در جوانی شکسته شدند که پیری خود شکستنی است

الهی شکرت که پیر ناشده استغفار کردم که استغفار پیر به چه کار آید؟

الهی کامم به کلامت شیرین و نگاهم را به اعجازت نورانی کن

الهی از خواندن نماز شرم دارم و از نخواندن آن شرم بیشتر که اینچنین رو سیاهم

و می دانم که تنها با تو زندگی زیباست، زندگی آتشگهی دیرنده پا برجاست

گر بیفروزیش رقص شعله‌اش از هر کران پیداست، ورنه خاموش است خاموشی گناه ماست

الهی باز آمدیم با دودست تهی که هرچه ما را دهی تا روح و جانمان بس است

آمین